Wednesday, May 16, 2012

Ada degree engineering tapi nak jadi cikgu?


Ya itu lah matlamat saya...
Saya sangat mementingkan masa untuk mengemas.
Saya sudah tengok lifestyle org2 yg obses berkeja...
Anak terabai, suami dan isteri buat hal masing2..

Jadi mengapa in the 1st place saya ambil degree?

Ianya hanyala untuk backup..  plan B yang buleh membantu saya jika;
1) Suami meninggal,
2) Suami blah
dan etc..

Saya sudah lihat lifetsyle makcik saya sbg seorang cikgu displin di sekolah menengah..
Dia tak busy.
Dia balik, masak. Siap masak nasi lemak EVERY WEEKDAYS utk dibawa jual (dan tak pernah tak laku)
actually dia lah the one yg inspired saya sangat2...
Saya takot passion saya sebagai tukang masak hilang setelah berkeja dalam industri oil & gas.
Mama masih tidak tahu niat saya ini... Kerana saya ada peluang yg sgt besar utk bekeja dalam bidang2 tersebut...  Suspen btol la hidup sbg anak.
:(

No comments: