Saturday, December 22, 2012

Menangis tonton movie 1 bintang


Please. Sumpah bukan kerja nak mengondemmmm je crite local...,
masa alah nye..., what the heck man yg kami tonton tu..

'Strawberry Cinta'.

Again, saya tulis ni, untuk memberi komen. And komen adalah bertujuan untuk meningkatkan mutu filem2 tanahair kite sendiri...

Apa nak jadi?
In the first place - kenapa nak buat filem kalau tak cukup bajet?
Saya punya lah nak sokong, support filem tanahair kita...
And balik, dalam keadaan menyesal gile rasa nak carut. (sorry, but frankly speaking)
Why the heck nak guna pelakon cina sebagai watak pelancong dari Jepun?
WHY?

2nd - Kenapa dia sebut strawberry as "Stlobeli"???
Dah nak mampos ke??
Yang lain betul pulak dia punya bahasa tu..., cuma yg strawberry nye tu yg disturbing sikit...
Orang jepun tak boleh sebut L, bukan R. Please.

3rd - Kenapa plot cerita dia plain sangat.. Minum air mineral pon tak plain mcm tu...
Oh, dia dtg Malaysia, cari mak dia..  Oh jumpe.., nangis..., balik Jepun balik.. WHATTTTT?! tolonglah kerah sikit otak tu nak buat cite kawaii konon niiii...

Sedih la...  Please.., Kalau rasa saya nak kutukkkk je cerita melayu.., Please fikir la kenape saya sanggup spent duik saya untuk tonton crite tu instead of crite luar negara yg lain...  Renung2kan.., Dan berubahla....

No comments: