Saturday, February 9, 2013

Bood-bood Lem lem

Apa nak jadi ngan budak zaman sekarang?

Whenever saya memberi reaksi terkejut tengok budak-budak (spesifikasinya, dak pompuang) skrg, kawan-kawan yang tak kenal saya dari kecil, mesti kata, "Elleh mcm la kau dulu tak mcm tu.".. 

Please.., saya;

Musik:
1) Dulu darjah 3 layan Awie.
2) Form 1 layan The Strokes.

Aktiviti:
1) Dulu darjah 2 main hadiah-hadiah. (which is bile sedare-mare bertemu, oh, mama saya ramai badik2, jadi kami mempunyai ramai saudara perempuan.. Jadi permainan ini adalah mengumpul patung beruang, patung, alat mainan dan dibalut menggunakan tudung mak-mak, dan ketuk pintu rumah sedare (which is katil sebelah) dan tukar hadiah)
2) Main chess masa darjah 6.
3) Drawing pakai Microsoft Word dan Paint.
4) Galah panjang.
5) Poly pocket.



Mana la saya tak terkejut dgn budak skrg, darjah 4, bicara ngan kawan tentang TAB.

Tab?

Siap crite patutnye dia nak beli iphone...
Mana la saya tak sakit jantung...



Lagi terkejut bile budak skrg main galah panjang luka berdarah, balik nanges..
Aku lagi nangis weh....



Yang ade tu.. tut tut tut tu..., Tiru gaya mak... "BIBIIIIIIIIIIK! BIBIKKK! LAP! AIR TUMPAH!!!
(hoy kalau anak aku tu.......... . . ... ...... .... .... . .. .. .... .



oh, in the first place, I will not be a bad role model la)






I'm sorry I just hate budak kecil yg kurang hajar since PapaLant tak pernah layan kerenah kitorang walaupun kitorang masa kecil comel.. Hati dia kental utk tidak memanjakan budak2 comel itu demi masa depan kami.. 

Bukannya rate penyakit makin byk dihidapi di dunia tetapi manusia semakin lembab, tamadun dah berkembang tetapi otak semakin tidak digunakan!

Kalau kau bangun, makan, tido, berfikir (cari ilmu) pon tak buat, inikan pulak nak bersenam la kan..., mmg sejuta la penyakit kau dapat... Jadi jgn blame udara zaman skrg la, air zaman skrg la... Get up move your S!
Didik anak kau supaya jgn kurang hajar. Jangan bagi semua bende yg dia nak!
Be a good role model!


1 comment:

Ain Aziz said...

i like this. kau penah cakap: aku nak ada anak supaya aku boleh ajar dia hormat perempuan/ ke jadi gentleman something mcm tula. aku ingat sampai harini