Tuesday, August 7, 2012

Tak bersyukur vs. Fakta

Meh teacher ajar bezakan;

1) "Muka aku burukla...  Sedih..."  <-- Tak bersyukur.
    "Takyah cakap aku lawa boleh, aku tau la nak judge ape yg aku lihat kat cermin"   <-- Fakta di otak dia.

2) "Kan best kalau hidung aku mcm nicole kidman..."  <-- Tak bersyukur.
    "Lah, dah hidung aku mcm ni, ade pulak laki-laki nak pandang aku"   <-- Fakta.

3) "Nak bf engineer.... Bf aku skrg, teddy bear pon tak mampu nak belikan....."   <-- Tak bersyukur, tunggu kene lempang.
    "Bf aku kan takde duik.., so takde la teddy bear utk aku..."   <-- Fakta dari si penyabar.

Nyatakanlah berapa byk pon fakta yg hanpa nak nyatakan...
Yang pasti, jgn berbau ungrateful...




Nota kaki - Wahai perempuan yg dilahirkan berwajah hodoh, pupuklah nilai-nilai murni memandangkan benda tu boleh encounter balik rupamu yg tak cukup manis...  maaf kasar bahasa..  Fakta .  ihihihi

1 comment:

Unknown said...

"tiada manusia yang sempurna; kecuali mempunyai hati dan jiwa bersih dari segala kekotoran dunia"-fakta si cipan