Tuesday, June 4, 2013

oh sakit otak dgn diri sendiri

haritu saya singgah di RnR kat Ipoh (masa odw ke Penang),
adala malaun mana ntah park kat tmpt org cacat sedangkan tak cacat pon...  (jap..,mari kite sumpah dia beramai-ramai agar cacat serta merta.. hehe)
Saya pon keluar la dari kereta, dan berjalan tongkat di depan mereka, sengaja saya berkata kuat2 dgn mama.., "Org sihat tu dah amik parking kite ma" LOL aku sgt clicheee.. mama pon pandang mereka, lantas mereka sekeluarga buat2 tak pandang kami .. LOL..
eh bukan itu ceritanya... ok, mcm ni..  saya nak sampaikan topik SEDEKAH sebenarnye...

Pada hari yg sama..., saya berjalan menuju ke surau... of course la semua org memandangkan.. yela bukan slalu perempuan patah kaki... so nak tengok la kan... saya pon taktau nak beri respon ape ...saya senyum la kat mereka... ada pakcik tu siap senyum angguk lagi..hehehehhehe saya rasa senyuman saya manis sgt sampai ada budak kecil ni tak pandang pon kaki and tongkat saya.., dia pandanggg je saya and senyum kat muke saya....  awww am i that sweet..  hehe... dari situ saya dah fikir...
kenapa risau takde duik nak menderma sedangkan kite boleh senyum shj walaupun dalam keadaan yg paling tempang..(hhehehehe)..  tapi masih ade lagi org yg sombong dan enggan melihat org sekeliling dan hanya melihat hp... even nenek tua bongkok 7 pon beri laluan pada saya...  saya taktau la nape ade lagi org yg sombong.. nape hee?  senyum je pon, perlu ke nak naikkan hidung.. ish rasa nak blasah.. (tak sedar kaki dah patah)

No comments: